marți, 2 octombrie 2012

Mâncarea mea inventată- Pofta neostoită

Astăzi m-am jucat Cheff Ville şi am stat pe lângă wok...motiv pentru care aveam chef de ceva picant şi dulce acrişor,cu tăiţei şi nebuniile specifice. Şi am făcut inventarul mental şi mi-am dat seama că am loc de un experiment....Iniţial am vrut doar ciuperci însă roşiile aduse din grădină de la Crişcior îmi făceau cu ochiul, aşa că pe lângă mâna de ciuperci am luat şi 3 roşii medii.
Am pus fideaua la fiert şi am ochit rădăcina de hrean rămasă de cînd am pus castraveciorii la murat aşa că am ras jumătate de rădăcină într-un bol cu gândul că orice în lume are un sinonim..eu nu aveam ghimbir dar aveam hrean şi era ok.
Am tăiat ciupercile şi roşiile cubuleţe şi le-am pus la călit în tigaia înaltă, am prescuit nişte feliuţe de salam prăjit înainte de Costi pentru sandvişul lui ,proiect abandonat când am zis eu ce vreau să gătesc şi l-am tăiat cubuleţe. Până m-am învârtit eu aşa a fiert fideaua şi am strecurat apa iar apoi am pus tăiţeii în ceaunel să stea cuminţi-am dat o fugă la chefvilleul meu până s-a făcut sosul de ciuperci cu roşii şi am pus hreanul ras apoi am mai dat un clocot mic. La final am amestecat 2 linguri de sos de ardei iute de la mami şi am acoperit tigaia. Peste tăiţei am tras un ou subţiat cu lapte şi dres cu piper şi i-am încălzit bine până ce a început oul să îi lege, moment în care am stins focul şi am adăugat sosul condimentând totul doar cu sare.
A fost o nebunie...nu ne mai puteam opri din mâncat mai ales că aromele s-au întrepătruns perfect şi era un echilibru perfect între dulce şi picant şi savoare ciupercilor, suculentul salam tăiat şi robusteţea roşiilor.
Hreanul dă acel picant diferit,ca şi bambusul oarecum dar mai înviorant...oricum, o nebunie de mâncare inventată! Daca m-ar vedea mătuşile tailandeze ar fi mîndră că sunt o bucătăreasă aga aga..dar pentru o şcoală de bucătari, chiar dacă nu a lui Gordon Ramsay precis aş fi fost dezastru :))


Niciun comentariu: