marți, 13 ianuarie 2009

cu Alba ca zapada la terapie

Buna dimineata...proaspat vesela la cafea.

Astazi o sa discut despre Alba ca zapada- ca si tema la psihologie experimentala anul I UBB Cluj.

Toata lumea stie filmul de la Disney,eu l-am vazut pe putin de 50 de ori,asta numai de cand cu tema pentru ca ce a fost inainte nu mai pun la socoteala.
Pe langa faptul ca a fost sarcina de semestru si ca nimeni nu stia sigur defapt care e cerinta,doar ca trebuie sa fie proiect,am purces la munca.

Ei bine,Alba ca zapada -in viziunea mea de viitoare psiholoaga cu diploma-e o tanara traumatizata,care uita numele Rusinosului pentru ca e chinuita psihic rau,de trecut,de galetile cu apa ridicate,de gainatul de porumbel...acum lasand gluma la o parte am scris pe bune ca respectiva stare e o valoare terapeutica a rusinii,care deriva dintr-o nevoie de protectie,ocrotire si demnitate in intimitatea ei.Saracul (si preferatul meu profesor)domn Bivolaru cred ca o sa isi puna mana in cap dupa ce o sa citeasca 400 de lucrari-asta daca nu face o statistica si strange hartie pentru maculatura-despre Alba ca zapada si cei 7 pitici si o sa ramana traumatizat pe toata viata.Cel putin noi studentii, am ramas traumatizati,eu am ras mult cat am scris,fiindca m-am mirat si eu de ce imi debiteaza mintea....jeeez,era un desen animat foarte simpatic si dragut inainte sa il analizez din punctul de vedere psihologic,pana acum il asimilam doar ca si fapt si poveste sociala...pana la urma in concluzie mi-a iesit ca prin personificarea starii de rusine la inceput omitea inconstient numele Bashful,dar dupa ce s-a desavarsit personal in casa piticilor si si-a regasit eul interior,a ajuns Alba ca zapada la un echilibru si a fost in stare sa isi ia viata in maini si sa plece cu Printul.

Inca mai zambesc,inca mai ma distrez de una singura,inca nu imi vine sa cred ce facultate mi-am ales...dar recunosc ca e deosebit de interesant,ca ma provoaca si ma implineste orice tema scriu la Psihologie experimentala...e o facultate extrem de speciala,cu profesori originali si temerari...grea meseria de doctor de suflete...dar aici e locul meu

3 comentarii:

Anonim spunea...

Salut! Sunt studenta in anul 2 la psihologie si am facut si eu acel proiect renumit cu Alba ca Zapada si am ajuns la concluzia ca e o risipa de timp sa analizam de o mie de ori acest experiment si din perspectiva a 3oo de studenti. Parerea mea este ca am putea realiza noi alte experimente.. macar am face cva practica pt ca la acest capitol stam cam slabut. manuela

Andra spunea...

Interesant proiectul acesta, doctore. Niciodata nu mi-am inchipuit ca din p.d.v psihologic, Alba-ca=Zapada poate avea atatea traume. :))

Unknown spunea...

@ manuela

la timisoara la psihologie,la experimentala isi aleg studentii un subiect si fac cercetare si analiza..dar iar la noi pe diploma o sa scrie UBB si o sa se inchine angajatorul ca la panteon.oricum....eu m-am distrat pe cinste

@SuperGirl
draga mea,sincer nici eu nu stiam ca are atatea,dar dupa ce m-am uitat extrem de bine la film,am vazut pe fata ei cat e de chinuita si de nesigura,clar avea nevoie de terapie...sper sa ma angajeze pe mine de psihoterapeuta cand incepe sa o insele printul,cand i se lasa burta dupa vreo 7plozi(continuam traditia,doar si-a facut practica pe pitici)
:*:*